layout





text COOL


Click here for Myspace Layouts

Cerita Tentang Saya

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
Setiap apa yg brlaku adalah kenyataan... Setiap kenyataan itu adalah satu REALITI.... Dan REALITI itu kadangkala sukar nak ditelan.... (renung renungkan dan selamat beramal).....

Wednesday, August 17, 2011

apa ada dengan 18 SX?


Apa ada dengan no 18?

Mesti tak tahu kan?

Tapi kalau cakap pasal 18 sx?

Tahu kan?

Yelah…. Banyak blog2 yang dikhaskan entry untuk 18 tahun ke atas SAHAJA!

Ok…. Isu ni memang senang di dengar…

Tapi bagi aku ada prinsip yang perlu dipegang….

Sebagai orang timur…. Kiraan nombor tak penting…..

Yang penting kematangan seseorang….

Bila sahaja berkahwin…. Seorang remaja kan mula menjadi matang…..

Perkahwinan memang akan mematangkan seseorang…..

Jadi bukan masalah nombor yang menjadi isu…

Biarlah berapa sahaja usia kita…

Yang tidak patut perlu kekal sebagai TIDAK PATUT…

Paham-paham aje lah…..

Tapi masalah remaja sekarang…..

Percaya atau tidak…

Umur 12 tahun dah tahu pasal SEKS!

Sedangkan mata pelajaran yang berkaitan dengan KESUBURAN hanya akan di ajar pada tingkatan 3!

Persoalannya…. Dari mana mereka tahu tentang seks pada seumur 12 tahun??????

Salah siapa?

Tepuk dada… Tanya selera….

Kan bagus kalau macam ni…


3 comments:

Faiz said...

umor hanya sekadar nombor..apa yg penting adalh permikiran kita.=)..neway terima kasih ye sbb follow blog sy..sy dh msukkn blog ini du ruangan followers 4 di blog sy..=)

Hamizah Mohd Zahari said...

yup! depends on individu la kn.... blog awak nice! :)

Elih Japahar said...

NIce sharing :) mohon kebenaran copy pic 18sx tu ye...visit me back soon!

...just be Me....

...just be Me....
...That is me....